Na internetu na nás neustále útočí nové trendy: blogy, komunity, komerční profily, videoreklama, Facebook. Nicméně idea „mají to všichni - musím to mít také“ není zrovna na místě. Klienti se občas naprosto bezhlavě honí za tím, co je in, aniž by přemýšleli nad tím, zda jejich produkt či služba, je opravdu to pravé ořechové pro tento druh reklamy.
Článek v sekci: Produktový marketingJe naprosto skvělé, že zadavatel sleduje nově směry a všímá si i, kudy a jak se snaží cílit na své zákazníky konkurence, ne vždy je však dobré jít v jejích šlépějích.
Občas se setkávám s požadavky klientů typu: „Chceme ten super trendy web xy do každé kampaně. Nemáme v budgetu místo? Tak vyhoďte nějaký z těch afinitních webů. Chceme ho tam za každou cenu. Proč? Jsou tam všichni, chceme tam být taky.“ Ach jo. A víte, co chcete těm lidem sdělit, jak s tím webem pracovat dál? Hmm. A víte, že ono to pak nepoběží tak nějak samo?
Před časem byly módní komerční profily. Jedna nejmenovaná velká automobilka, otevřená novým trendům, si řekla, to musíme mít. Dohodla se dobrá cena, založil se perfektně stylový profil a … Tím to skončilo. Nikdo se o profil vůbec nestaral a milý klient se velmi divil, proč mu to nefunguje, když komerční profil je to tak super. Nikdo mu možná dodnes neřekl, že občas nestačí jen někde něco koupit, ale nutné je umět to využít.
Shodou okolností jsem na tomto webu zkoušela stejný komerční profil pro jinou perfektně afinitní kampaň. Přesvědčili jsme klienta o důležitosti aktualizace profilu a poradili jak s ním pracovat. Ten se toho zhostil naprosto perfektně. Každý den komunikoval prostřednictvím této komunity lidí se svými potencionálními zákazníky, profil doslova žil. I díky tomu byla celá kampaň velmi úspěšná a klient naprosto nadšený. Jednak byl do projektů sám zapojen, což se i přes časovou náročnost dalo zvládnout, a také měl perfektní možnost být v kontaktu přímo se svou cílovou skupinou a získat tak spoustu nových poznatků a informací.
Každá trendy věc je určitě fajn, ale má svá specifika, která je důležité znát, abychom byli opravdu úspěšní a nevyhodili peníze oknem jen pro pocit, že jsme in.