o inovaci, expanzi, strategii a rozvoji
Inspirujte se
Jak se dělá byznys koučink na top úrovni
Koučink je na rozdíl od jiných metod jednoznačně zaměřen na budoucnost, na řešení, nikoli na analýzu příčin určitého problému.
Rozhovor s koučem v příloze Mladé fronty II.
Manažerky a podnikatelky se musí ve světě mužů zas a znovu obhajovat. Mají přitom lepší komunikační schopnosti, intuici a jsou otevřenější.
Rozhovor s koučem v příloze Mladé fronty I.
Snoubit osobní a profesní život není na vysokých postech výzva jen pro ženy, ale také pro muže. Ti se navíc mnohem více obávají selhání.
Koučink jako nástroj pro manažery: Nastartujte výkon týmu
Business coaching, byznys koučink nebo také koučink manažerů je populární nástroj pro rozvoj manažerských dovedností. Zkušený byznys kouč umí pomoct s rozvojem a zvýšením efektivity jednotlivců i celého týmu,ale samotnou práci za vás neudělá. Ani koučink totiž není kouzlenou pilulkou na vaše problémy.
Očekávání vs. realita: Co vám skutečně přinese byznys koučink
Business coaching, byznys koučink nebo také koučink manažerů je populární nástroj pro rozvoj manažerských dovedností. Zkušený byznys kouč umí pomoct s rozvojem a zvýšením efektivity jednotlivců i celého týmu,ale samotnou práci za vás neudělá. Ani koučink totiž není kouzlenou pilulkou na vaše problémy.
Každé podnikání potřebuje hlavu i srdce
Lídr, nebo manažer? Kdo je víc? Je pro úspěch firmy důležitější šéf, který perfektně řídí projekty a deleguje úkoly, nebo ten, jenž určuje směr firmy, dokáže rozpoznat příležitosti a motivovat tým? Odpověď vás možná překvapí. K úspěšnému byznysu a nadšení lidí jsou nezbytné obě role.
5 kroků k úspěšné inovaci ve výrobních firmách
Inovace je slovo, který je již řadu let skloňováno ve všech pádech napříč mnoha obory. Proč je tak důležité neusnout na vavřínech a nebát se zavádět ve firmě novoty? Jednoduše proto, že firma, která neinovuje, se dříve nebo později začne potýkat s nižší ziskovostí, neporoste, ztratí krok konkurencí, a i v očích zákazníků bude působit zastarale.
Darujte příležitost k profesnímu i osobnímu rozvoji
Překvapte letos skutečně originálním dárkem, který obdarovaného posune vpřed. Věnujte svým klíčovým manažerům, významným zaměstnancům, oblíbeným kolegům nebo blízkým přátelům poukaz na hodiny byznys koučinku. Umožněte jim dále se profesně i osobně rozvíjet a dosáhnout v životě i zaměstnání větší spokojenosti, vyššího sebevědomí a dlouhodobého úspěchu.
Lidi kupují lidi. Pokud nabízíte služby, prodáváte tedy především sami sebe
Advokátní kanceláře, účetní nebo poradenské firmy či pojišťovny – zkrátka poskytovatelé profesionálních služeb – to nemají v marketingu vůbec snadné. Prodej něčeho, co si před nákupem nemůžete prohlédnout, vyzkoušet a v případě nespokojenosti ani vrátit, je totiž vskutku náročná disciplína.
7 rad, jak nepřijít o nejlepší zaměstnance
Následky dlouhodobě nízké nezaměstnanosti a prohlubujícího se nedostatku kvalifikovaných lidí na pracovním trhu začíná v současné době pociťovat čím dál více firem. Tento trend nezměnila ani koronavirová krize a najít nové …
Na čem je založeno strategické řízení (2.díl)
Když budete mít štěstí, dosáhnete se svojí firmou úspěchu i bez systematického vedení. Pokud ale nechcete spoléhat jen na náhodu a chcete vědět, kam a jak vaše firma směřuje, neobejdete se bez strategického řízení.
Jak vést tým, abyste z něj dostali to nejlepší (1. díl)
Úspěch firmy stojí především na lidech, kteří v ní pracují. Fungující a spokojený tým je snem každého manažera. Tento sen se však často může v praxi zdát nedosažitelný. Pochopte, jak váš pracovní kolektiv funguje, jak se vytváří vztahy mezi členy týmu a jak lidi správně manažersky vést, a dosáhněte kýžených výsledků.
Jak zkrotit bouři v týmu (3. díl)
Většina účastníků našich workshopů přiznává, že se jejich týmy nacházejí na rozhraní fází bouření a normování. Pro každého manažera to je náročné období, které vyžaduje jeho plné nasazení. Zároveň je poměrně neefektivní, protože se příliš mnoho energie pracovníků upíná směrem k problémům místo na zákazníky a spotřebitele.
Změna zevnitř nebo zvenku? Konzultační firma nebo sami?
Svět se mění. Majitelé a manažeři si uvědomují, že je potřeba dělat věci jinak. Takovou situaci všichni známe. Dosud jsme si vždycky pomohli sami, teď ale nevíme, co s tím, jak na to. Vlastně to ve firmě nikdo neumí. Chce to získat nové dovednosti. Může jít třeba o výkon aktivní prodejní práce, nebo využívání aplikace typu CRM. Ale je to spojeno s řadou obav. Vnímají to všichni? Jak je možné si určité dovednosti osvojit, jde to vůbec? Máme dost ochoty, vůle se něco nového naučit?
Když řízení prostřednictvím úkolů nestačí (1. díl)
Samozřejmě existují firmy, ve kterých technika řízení pomocí úkolů funguje. Vyžaduje však aktivní přístup ze strany vedení a je závislá na výběru vhodných spolupracovníků. Často však manažeři narážejí na limity této metody a neuspějí. Třeba protože lidé nemají podmínky pro plnění zadaných úkolů nebo zadání není jasné.
Bez firemních hodnot se nikam neposunete (5. díl)
Práce se na vás hrne a obchodních příležitostí je dost. Mohli byste toho zvládnout více, třeba i růst. Nemáte ale dostatek lidí a nové se vám nedaří získat. Na vaše výzvy ani inzeráty není dostatečná odezva. Vaše nejlepší pracovníky oslovuje konkurence a vy víte, že si nemůžete dovolit ztratit ty nejlepší, jejichž cena na trhu roste, a to i pro vás.
Jak budovat maximálně výkonný tým (4. díl)
Typickým projevem nefungujícího týmu může být nízká aktivita lidí, jejich neochota sdílet zkušenosti a spolupracovat na plnění úkolů. Problémem je především nefungující komunikace a skryté i otevřené konflikty. Místo toho, aby lidé společně čelili problémům, ztrácejí energii v boji s kolegy nebo tím, co nemohou ovlivnit.
K čemu je nespokojenému byznys koučink
Přemýšleli jste při své nespokojenosti o tom, že byste mohli využít službu byznys kouče? Tušíte, že byste pro změnu, kterou si přejete uskutečnit a která se dotýká lidí kolem vás, která může výrazně ovlivnit chod vaší firmy, potřebovali podporu? Někoho, kdo už něčím takovým prošel, kdo vám nabídne pohled zvenčí, kdo rozumí vašim obavám? Nevíte ale, jak to může fungovat, to si jako budeme jenom povídat?
Jak spustit změnu ve firmě a nebýt na to sám
Přicházíte ráno do firmy, berete za kliku a ruka vám jde ztěžka. Jako by bylo dopředu jasné, co se bude dít. Slabý pozdrav, slabá odezva. Jdete otevřeným prostorem ke své kanceláři.…
To nejdůležitější z produktového managementu: Disciplína
Tou asi největší chybou, když jde o produkty, je dojem mnoha podnikatelů, že „čím více, tím lépe“. Tedy že velkou šíří nabídky automaticky zvyšují šanci na úspěšný prodej. Protože je tato představa velmi rozšířená a setkávám se s ním prakticky denně, zaslouží si hlubší rozbor.
Seminář „Motivace jednotlivce a týmu“
Co dnes lidi pohání k vyššímu výkonu? Jak ovlivnit nadšení, chuť do práce, do změn? A co dělat ve chvíli, kdy nemám sílu pokračovat?
Pojďte se setkat s dalšími manažery, kteří mají stejné otázky, a společně získejte řadu nápadů, jak motivovat pracovní kolektiv na našem úspěšném semináři “Motivace jednotlivce, týmu i sebe sama”.
9 triků, které z vás udělají mistra prezentací
Prezentace před početným publikem patří do výbavy každého manažera, obchodníka a marketéra zvlášť. I ostřílení profíci, kteří v osobním kontaktu srší sebedůvěrou, se při pohledu na stohlavý dav před nimi často pěkně orosí. Pojďme se podívat na několik triků, které vám pomohou zvládnout tuhle pernou chvíli se ctí.
8 signálů, že váš marketing nefunguje dobře
Když máte pocit, že něco s vaším marketingem není v pořádku, nelze si tenhle dojem potvrdit jen pohledem do čísel prodeje. I tak je ale poměrně jednoduché si to ověřit. Stačí zkontrolovat několik základních věcí.
Proč síť externích prodejců často nefunguje?
Partnerský prodej či prodej skrz obchodní kanál je velmi efektivní způsob, jak dostat své produkty na trh. A dost často také jediný možný, pokud nechcete trávit roky budováním vlastního řetězce prodejců a prodejen. Jenže řídit vlastního obchodníka a pomáhat v práci externímu prodejci je naprosto jiný sport.
Marketing a obchod: spojenci nebo soupeři?
Jedna z oblíbených byznysových anekdot praví, že obchod ve firmě peníze vydělává, zatímco marketing je utrácí. Je to však jediný možný pohled na jejich vztah, který bychom jako manažeři měli akceptovat?
Řídit hned a nečekat na výsledky
To, co teď čtete, se týká nás všech. Všech, kteří si přejeme něco změnit. Smyslem následujícího textu je vyjádřit určitý pohled na možnost překonání zásadního problému změny ve firmě. Ukázat jeden z možných postupů realizace.
Stojí vaše značka na pevných hodnotách? (2. část)
Hodnoty značky jsou jedna věc. Ta druhá a neméně podstatná je způsob, jak s nimi nakládáme, jak je demonstrujeme a prožíváme. Zkrátka jak s nimi pracujeme. Právě to odlišuje slabé značky o těch skvělých.
Stojí vaše značka na pevných hodnotách? (1. část)
Když přemýšlíme o značkách v marketingu, nemáme na mysli jen barevné logo, silný slogan nebo dechberoucí příběh. To nejdůležitější na značce jsou totiž její hodnoty, pevně ukotvené v pozadí.
Co znamená uplatňování celostního přístupu
Když hovoříme o našem přístupu, požíváme slovo systemický, nebo celostní. Co to znamená? Jde o to, že pokud se bavíme o firmě, bereme v potaz celý systém a všechny vztahy v něm. Víme, že jestliže máme…
Jak zlevnit marketing a přitom jej stále dělat dobře
Jedna byznysová anekdota říká, že obchod ve firmě peníze vydělává, zatímco marketing je utrácí. Jak tedy dosáhnout toho, aby marketingová práce byla skutečně snadná, efektivní a utrácela jen za to, za co opravdu musí?
Jak přizpůsobit styl vedení konkrétnímu týmu (2. díl)
V minulém článku jste se dozvěděli, že jedinec i týmy mají vysledovatelné fáze svého vývoje, které je nutné definovat pro správné vedení a efektivní fungování týmu. Popsali jsme, jak týmy navést k uvědomění si své situace, pojmenování fáze, ve které se nachází, a k dosažení shody a souladu v tom, kam se chtějí posunout.
Prodávat každému není chytré, ale hloupé a těžké
Máte tendenci tvořit svůj produkt či službu doslova pro každého? Myslíte, že čím víc potenciálních, tím také víc skutečných zákazníků? Zadržte, je to přesně naopak!
Vtipe vylez aneb žerty stranou
Každého autora, ať už jde o spisovatele či tvůrce marketingového textu, občas napadne okořenit své dílo malým žertem. Narážkou, vtípkem, odkazem, zkrátka zkusit trošku čtenáře rozesmát.
Kde brát inspiraci v marketingu
Pracovat a tvořit bez inspirace neuměli ani ti největší malířští mistři. Tak proč byste se měli o to pokoušet vy? Kde hledat inspiraci a jak se vůbec inspirovat v marketingu je dnešní téma.
Workshop „Jak dostat z týmu to nejlepší“: Na co se můžete těšit?
Tyto a mnohé další otázky si klade řada manažerů a ředitelů společností. Pojďte se s nimi setkat a společně získat řadu nových nápadů, jak rozvíjet schopnosti týmu, na našem úspěšném workshopu „Jak dostat z týmu to nejlepší“.
Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!
Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili, když nás počátkem léta společnost Kobe pozvala přednášet na setkání se svými partnery a prodejci – většinou menšími IT firmami.
Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom
Jak se vyvíjely nejúspěšnější značky a proč se jmenují po svých zakladatelích? Dozvíte se v našem rozhovoru v časopise Ekonom.
Jak zatočit korporátní tanker smykem
Nepodaří se každý den nachytat korporaci v nedbalkách, jako se to povedlo O2 vůči svým konkurentům ve čtvrtek 11. dubna 2013. Dramatické snížení ceny volání překvapilo nejen zákazníky, ale i Vodafone, který na ně zareagoval naprostým chaosem. T-Mobile následoval den poté.
Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje
Každý jsme čas od času zákazníkem – někdy spokojeným, jindy nespokojeným a jindy zas marně hledajícím ten správný chytrý telefon nebo dovolenou. To je okamžik, kdy je správné se zamyslet a hledat špatné i dobré návyky a postupy při marketingu a prodeji.
Kouzlo křepčícího Korejce
Když někdo dokáže dosáhnout 1 miliardu shlédnutí svého videa na YouTube, musí za tím být nejen příslovečné stěstí, ale také hodně profesionality a velká dávka marketingu. Co vše nechybělo Gangnam Stylu, aby se mohl stát nejsledovanějším online videem všech dob?
2013: Třetí marketingové předsevzetí
Měřte úspěšnost svého marketingu na základě strategie, provedení a výsledků proti reálným příležitostem, spíše než vlastním nebo cizím očekáváním.
2013: Druhé marketingové předsevzetí
Nezůstávejte na povrchu: při vlastní realizaci marketingové strategie věnujte pozornost tomu, na čem skutečně záleží a nikoliv tomu co je nejvíc vidět.
2013: První marketingové předsevzetí
V marketingu je důležité stanovit si jasné priority a zaměřit se na oblasti a kanály, které přinášejí maximální růst obratu a zisku.
Vždyť to jede jinam – tam marketing nehledejte!
Když začne městský podnik připravovat informační „kampaň“ o novém systému dopravy ve městě, tak za tím marketing rozhodně nehledejte.
Jak rozjet svůj byznys a nezakopnout
Mít vlastní firmu, nastartovat projekt, postavit se na vlastní nohy, být pánem svého času, skutečně rozhodovat. Jak skvěle to všechno zní.
Co je to „komoditizace letní dovolené“?
Nestává se náhodou z vašeho produktu komodita? Jak se bránit tomu, aby o vašem produktu či službě začali zákazníci přemýšlet jako o komoditě, u níž je zajímavá pouze cena.
Marketingové předsevzetí: Přestat lhát
Měli bychom si dávat nějaká novoroční předsevzetí. Je dobré si vymínit, že se v něčem konkrétním zlepším. Takže za marketingová a „kreativní“ oddělení mnoha firem a agentur bych doporučil toto: V ROCE 2012 PŘESTAŇTE LHÁT.
Případ Ocean Marketing: Jak si zničit kariéru v marketingu
Vánoce v plném proudu a přesto v těchto dnech hýbe americkým internetem a zejména weby zaměřenými na počítačové hry jeden ilustrativní příběh toho, kam až může vést neúcta k zákazníkovi. K jednomu z milionu.
Časopis Marketing & Media představil Tomáše Bučinu
V nejnovějším čísle časopisu Marketing & Media byla představena naše společnost, jako zajímavé řešení marketingu pro menší a střední firmy. Za zmínku určitě stojí také to, že jsme navázali spolupráci s dalšími…
Steve Jobs a marketing
Život a úspěch Steva Jobse dokumentuje dvě pravdy: Nemusíte mít marketingové vzdělání a přesto můžete dělat úžasný marketing. A úžasný marketing nemusí vůbec znamenat to, co se dočtete v marketingových knihách.
Jak vyskočit z kolotoče slev
Problém cenového podbízení jsme už řešili na tomto blogu několikrát – ostatně je to věc, se kterou se u klientů setkávám poměrně často. Jak tedy z toho ven?
Jak správně namixovat marketingový mix… v baru!
Trochu netradiční a poněkud delší příspěvek, který se týká podstatné komponenty marketingové práce, jsme zařadili přímo do portfolia našich činností. Pokud se chcete dozvědět, jak zvládnout marketingový mix doslova v barovém prostředí, směle do čtení.
Hodnota produktu je proměnlivá veličina
V předchozím článku o hodnotové nabídce jsem se zabýval tím, jak je hodnota v mysli zákazníka konstruována. Dnes se zmíním o tom, že hodnota není zdaleka statická veličina a že existuje mnoho vlivů, které se na ní podepisují.
Kam se to díváte?
Tváře na billboardech nás provázejí doslova na každém kroku. Podívejte se na čtyři příklady toho, jak s nimi pracovat a naopak, kterým postupům se rozhodně vyhnout. A také na to, kam se vlastně mají dívat!
Podle čeho se zákazník rozhoduje?
Myslíte si, že se zákazník rozhoduje jen podle ceny? Nebo že hledá nejlepší poměr cena/výkon? Všechno špatně. Klíčem k pochopení nákupního chování je totiž magické spojení „hodnotová nabídka“.
Dvakrát o segmentaci
Segmentování kupujících – tedy snaha o maximalizaci výnosů z dlouhodobé klientely a přilákání nových, často „marginálních“ zákazníků – je marketingová strategie, u níž opatrnosti není nikdy nazbyt.
Zaklínadla marketingového plánování
Když budete potřebovat na klienta v marketingu udělat rychle dojem anebo naopak zajistit garážové reklamce perné chvíle, stačí k tomu dvě slova: SOSTAC a RABOSTIC.
Trable s názvy v IKEA
Zasmějete se názvům nábytku v IKEA, jako je Kula, Hovet nebo zásuvka Koppla? Možná jste se nezamysleli nad tím, proč to IKEA vlastně dělá. My jsme o tom přemýšleli.
Jak pojmenovat firmu II.
Dostali jsme několik dotazů na téma pojmenování firmy, které měly jedno společné: jak moc je vlastně důležité dodržovat pravidla, která jsme se pokusili analyzovat v posledních příspěvcích na blogu?
Jak pojmenovat firmu
Jednou z poměrně unikátních marketingových aktivit je rozhodnutí, jak nejlépe pojmenovat svou firmu. Máte-li ambice svůj byznys dostat mezi top hráče na světovém trhu, je dobré se poučit právě z jejich názvů.
Novoroční příspěvek – Jak jsem se naučil mít krizi rád
Současné ekonomické trable dělají vrásky na čelech politiků, kteří mohou méně rozhazovat naše peníze, odborářů, jejichž ekonomické teorie už definitivně postrádají logiku, a také řady běžných lidí. Paradoxně v marketingu jsou velmi ozdravným mechanizmem.
Proč outsourcovaný marketing?
Dostáváme se k prvnímu blogovému tématu, které jde přímo na dřeň našeho byznysu. Proč si myslíme, že má smysl outsourcovat marketingové služby ve firmě externímu partnerovi a jaké výhody z toho klientovi plynou.
Virál není o penězích, ale o nápadu
Vypadá to na první pohled velmi lákavě – s malou investicí připravíte nějaký pěkný virální kousek a sami vaši zákazníci jej budou distribuovat. Ušetříte spousty peněz za média a byznys se bude pěkně točit. Jenže tak snadné to s virální kampaní vážně není.
Placená média na internetu? Ale jdětě!
Dnes jsem poslouchal docela zajímavou debatu na BBC, která se celá točila kolem možnosti, že by čtenáři na internetu museli za zprávy v onlinových magazínech a novinách platit. Argumenty byly poměrně jasné – inzerce už není to, co bývala a přeci jen poslat reportéra s fotografem do Ugandy něco stojí. Jenže tak jednoznačná situace rozhodně není.
Nahlédnutí do guerillového marketingu
Často dostáváme otázky na téma guerilla marketingu – jak to vlastně funguje a jestli to není celé tak trochu nelegální, když to má takový podezřelý název. Pojďme se podívat na pár základních principů, jejichž dodržování je právě klíčem ke guerillovému úspěchu.
O důležitosti komunikačního mixu
Sledovat postoje a nabídku konkurence se vždy vyplatí, o tom není sporu. Každý podnikatel by měl mít perfektně zmapováno, co se děje kolem něj, větší firmy by k takovému účelu měly mít vyhrazené speciální pracovníky. Ale o tom dnes nechci psát. Chci upozornit na jednu vějičku, kterou jsem našel právě u konkurenční firmy.
Být trendy neznamená být úspěšný
Na internetu na nás neustále útočí nové trendy: blogy, komunity, komerční profily, videoreklama, Facebook. Nicméně idea „mají to všichni – musím to mít také“ není zrovna na místě. Klienti se občas naprosto bezhlavě honí za tím, co je in, aniž by přemýšleli nad tím, zda jejich produkt či služba, je opravdu to pravé ořechové pro tento druh reklamy.
Děláme to pro louskáčky?
Mám rád tátu reklamy Davida Ogilvyho, protože si ve svých knížkách nebere servítky. Jedním z jeho klíčových hesel je „děláme to pro byznys“. Protože v jakékoliv činnosti týkající se reklamy by měl být byznys až na prvním místě, dávno před krásou, originalitou a vznosnými idejemi.
Největší chyba marketingového specialisty
Jaká je nejčastější chyba, které se dopouštějí lidé na všech fázích marketingové struktury? Než začnete přemýšlet o přestřelení budgetu, marketingových aktivitách „jen tak“ bez jasného důvodu nebo dokonce skončíte u zbytečného sexu v reklamě, zadržte!
Nejdůležitější slovo v marketingu: „Proč?“
Ač se to může běžnému spotřebiteli zdát podivné a přestože to řada marketingových manažerů neuplatňuje, nejdůležitější otázkou, kterou si v marketingu musíte klást je „Proč?“.